افزایش نرخ اشتراک در چالش
12 روش فوق العاده برای افزایش اشتراک گذاری در اینستاگرام 2021 اینبو
شما میتوانید اکانت های فالوئرهای رقبا و مخاطبان خود را هدف قرار دهید. در یک مهمانی شام (یا هر مهمانی سرگرم کننده)، شما فقط منتظر این نیستید که بقیه با شما صحبت کنند، درست است؟ بعضی اوقات، شما باعث ایجاد مکالمه می شوید. پاسخ به سوالات و نظرات و راه اندازی گردهمایی های متنوع برای افزایش تعامل در اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود. پس از ایجاد تصاویر چشم نواز، سعی کنید تعدادی از آنها را با شکلی خاص پست کنید؛ به این صورت که هر اسلاید، ادامه اسلاید قبلی باشد. جالب است بدانید پست های کروسل به طور متوسط ۳.۱ برابر بیشتر از پست های معمولی مخاطب را درگیر می کنند.
سوال کردن از کاربران میتواند در قالب نظرسنجی استوری باشد که با استفاده از ابزارهای استوری به راحتی میتوانید آن را اجرا کنید. فعالیت در اینستاگرام صرفا به معنای انتشار محتوا نیست و کارهای زیادی میتوان برای افزایش آمار پیج انجام داد، مانند برقراری ارتباط مستقیم با کاربران و یا استیکرهای تعاملی. در این مطلب لیست کاملی از راههای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را به شما توضیح خواهیم داد. جواب دادن به کامنتها نیز میتواند به افزایش نرخ تعامل اینستاگرام کمک کند. با این کار، فالوورهای شما احساس میکنند که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. کلید موفقیت در اینستاگرام، جلب توجه مخاطبان و برقراری ارتباط موثر با آنهاست.
بنابراین اگر به دنبال رشد چندبرابر در کسب و کار خود هستید از این پلتفرم غافل نشوید. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام برای برندسازی (Branding)، افزایش فروش و اعتماد سازی بیشتر مخاطبان به شما کمک خواهد کرد. باید دانست که اصلیترین هدف تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذاری روی مخاطبان، جلب نظر و اعتماد آنها است. اگر در این کار موفق شوید، میتوانید مخاطبان خود را به مشتریان دائم تبدیل کنید و به این ترتیب درآمد خود را بهمیزان چشمگیری افزایش دهید. در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی شما موثر و عالی باشد، میتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید.
اگر این وضع برای مدتی ادامه داشته باشد، نه تنها از کسب و کار خود سود نخواهید کرد، بلکه بیزینس شما با خسارتهای مالی زیادی هم مواجه خواهد شد. از جمله اطلاعات دیگری که قسمت تحلیل اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد، روز و ساعتهایی است که مطالب شما بیشترین بازدید را داشتهاند. برای نتیجهگیری بهتر، مرتب این قسمت را رصد کنید و سعی کنید محتوای خود را زمانی منتشر کنید که اکثر مخاطبان شما آنلاین هستند و آماده تعامل با محتوای شما. پس به جای اینکه زمان زیادی فقط خرج کاور و کپشن بکنید به فکر افزایش کیفیت محتوا و محصول خود باشید. البته خیلی ها این گونه کامنت ها را برای جذب مخاطب میگذارند ولی مقدار زیادی فیک و تقلبی هستند. این که مخاطبان شما تعداد کمی کامنت میگذارند یا به شما دایرکت می دهند، نشان دهنده ی این است که محتوای شما آنچنان جذابیتی برای آن ها ندارد.
اینستاگرام بهعنوان بهترین شبکه اجتماعی برای تعامل با کاربران شناخته میشود. ویدیوها و تصاویر منتشرشده در این پلتفرم در صورت برخورداری از بعضی ویژگیها، در زمان بسیار کوتاهی نظر مخاطبان را به خود جلب میکنند. این اتفاق به افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود. استفاده از جزئیات در محتواهای تصویری مثل عکس و فیلم، کاربردیترین روش جذب مخاطبان است. در این مقاله مباحثی مانند نرخ تعامل و نحوه محاسبه آن، تاثیر افزایش تعامل بر رشد کسبوکار و بهترین روشهای جذب مخاطب را بررسی کردهایم. پس اگر میخواهید بازدید پستهای خود را افزایش دهید، با ما بمانید.
با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند. همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. شاید برخی افراد افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را کار مشکل و دور از دسترسی بدانند. اما اگر نکات و ترفندهای گفتهشده در این مقاله را به خوبی اجرا کنید، مطمئن باشید به زودی شاهد پیشرفت پیج خود خواهید بود.
جالب است بدانید که واچ تایم تاثیر ۷۰ درصدی روی بهبود تعامل پیج شما دارد. گزینه های دیگر مانند لایک، ذخیره سازی و اشتراک گذاری روی هم رفته ۳۰ درصد تاثیر می گذارند. چانچه قصد دارید، میزان اشتراکگذاری پستهای خود در اینستاگرام را افزایش دهید، در وهلهی اول باید محتوایی تولید کنید که کاربران را مجاب به اشتراکگذاری آن کند. در هر زمینهای که فعالیت دارید، تولید محتوای خوب را باید در اولویت قرار دهید. بدون پستهای جذاب، حتی اگر کاربران زیادی از پیج شما بازدید کنند، نتیجهی مطلوبی برای شما حاصل نخواهد شد.
بنابراین به تعداد و کیفیت تصاویری که در محتوا استفاده میکنید توجه می کنید. آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه آپارات است. الگوریتم اینستاگرام پستهایی را که در زمان بسیار کمی مشارکتهای زیادی را جذب کردهاند، بیشتر پروموت میکند. به همین دلیل، معمولا این پستها را در بالای تایملاین دنبالکنندگانتان قرار میدهد. از بحث خرید فالوئر که بگذریم با نگاهی اجمالی به تاپ سرچهای موجود در موتورهای جستجوی جهان، میتوان فهمید که اهمیت “چالش اعداد” در این رسانهها تا چه اندازه رو به افزایش است.
یکی دیگر از روشهای مناسب برای شناخت سلیقه مخاطبانتان توجه به بازخورد مخاطبان است. بررسی تجزیه و تحلیلهایی که شبکههای مجازی مختلف در اختیار شما قرار میدهند میتواند در شناخت مخاطبانتان بسیار مفید باشد. راه دیگر برای اطمینان از نرخ تعامل بالا، ارسال داده ها یا اطلاعات جالب است. به اشتراک گذاری آمار شرکت یا مرتبط کردن رویدادهای جاری با شرکت خود را در نظر بگیرید. به اشتراک گذاری داده هایی مانند این همچنین به شرکت شما کمک می کند تا با مصرف کنندگان شفاف باشد، که کیفیتی است که بسیاری از مشتریان از آن استقبال می کنند. برای تشویق سطوح بالاتر تعامل مصرف کننده، سعی کنید محتوای تعاملی مانند نظرسنجی یا پرسشنامه را پست کنید.
نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد ایدههایی برای افزایش تعامل کاربران با شما در شبکههای اجتماعی است. افزایش تعداد دنبالکنندگان یکی از عوامل افزایش تعامل در پست و استوری در اینستاگرام است. بنابراین پیشنهاد میکنیم که پروفایل یا پستهای منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در سایر پلتفرمها نیز بهاشتراک بگذارید. به این صورت میتوانید افراد فعال در این پلتفرمها را نیز بهعنوان مخاطب فعال به پیج خود جذب کنید. نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت، معیاری است که میزان واکنش و مشارکت کاربران با یک محتوا یا رسانه را نشان میدهد. برای مثال، در شبکههای اجتماعی، نرخ تعامل بر اساس فاکتورهایی مثل لایک، کامنت، تعداد سیوها، اشتراکگذاری و بازدید محاسبه میشود.
اگر در زمان مناسب از آنها استفاده کنید، متوجه خواهید شد که چگونه بر نرخ تبدیل شما تأثیر مثبت می گذارد. اگر یک فرم نیاز به اطلاعات بیش از حد داشته باشد، بسیاری از افراد آن را پر نمی کنند. بنابراین، حذف فیلدهای فرم غیر ضروری روشی موثر برای افزایش نرخ تبدیل است. افزایش نرخ تبدیل برای افزایش بازگشت سرمایه و استفاده حداکثری از بودجه بازاریابی دیجیتال ضروری است. فرض کنید شما ماهیانه 1 میلیون تومان هزینه می کنید تا 500 بازدیدکننده از سایت خود داشته باشید. اگر بتوانید با چند تکنیک ساده 20 نفر را به 35 نفر تبدیل کنید چه؟ واضح است که نرخ تبدیل شما افزایش یافته است، اثربخشی هزینه های بازاریابی شما افزایش یافته است و درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.
پاسخگو بودن شما این حس را به کاربران القا میکند که بهجای سروکار داشتن با یک پیج، با یک فرد ارتباط برقرار میکنند. همچنین پاسخ دادن به سوالها در کامنتها و پیام دایرکت به مخاطبان شما امکان میدهد تا خود را بخشی از کسبوکار شما بدانند و تعامل بیشتری با پیج شما برقرار کنند. بسیاری از پیجهای اینستاگرام در شناسایی نیازها و علائق مخاطبان خود با مشکل مواج میشوند. همین موضوع سبب میشود که کاربران واکنشی به پستها و استوریها نشان ندهند. آشنایی با میانگین رده سنی و سبک زندگی مخاطبان به شما امکان میدهد تا درک صحیحی از سلیقه آنها بهدست بیاورید.
بازاریابی محتوای ویدیویی یکی از بهترین راهها برای افزایش بازدید، فروش و شناختهتر شدن کسب و کار است که امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده میشود. در دنیای تولید محتوا اگر محتوای متنی را با ارزش ۱ در نظر بگیریم؛ محتوای تصویری ارزشی برابر با ۱۰۰۰ دارد. در واقع برای کاربران، محتوای ویدیویی جذابتر از محتوای متنی هستند. به همین دلیل امروزه بسیاری از کسبوکارها با استفاده از محتوای ویدیویی سعی دارند افراد بیشتری را با کسب و کار خود آشنا کنند و به این صورت فروش بیشتری کسب کنند. یکی از دلایلی که نرخ تعامل ویدیو مهم است به این خاطر است که محتوای ویدیویی باعث افزایش مشارکت، وفاداری، اعتماد و جلب رضایت مشتری میشود.
استفاده از انکودرهای رایج Zend Guard , ionCube, sourceguardian و …… همگی دارای ضعفهایی هستند. یا دکودرهای (رمزگشا) مخصوصشان نوشته شده است، یا سورس شما را دارای باگ میکند یا محدود به نگارش PHP خاصی میکند که بسیار وقتگیر و دوبارهکاری به بار میآید. ضمن اینکه غالبا هزینههای بسیار بالایی برای تهیه آنها نیاز است و همچنین امنیت کامل را برای شما تامین نمیکنند. در استراتژی قیمتگذاری مبتنی بر ارزش، قیمت بر اساس ارزشی که محصول یا خدمات شما برای کاربران فراهم میکند تعیین میشود، نه بر اساس هزینه تولید یا رقابت. این مدل برای کسبوکارهایی که به کاربران خدمات یا ویژگیهای منحصربهفرد ارائه میدهند، بسیار مناسب است.
قصد داریم در این مقاله بهترین روشهای بالا بردن میزان اشتراکگذاری پستها را آموزش دهیم. راه دیگری که باعث افزایش تعامل پست و استوری شما در اینستاگرام میشود، استفاده از موسیقی های ترند و محبوب خصوصاً در ریلزها است. هدف از برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی فقط افزایش فالوور نیست. باید بررسی کنید که آیا مسابقه به هدف اصلی (مثل افزایش آگاهی از برند، جذب مشتری جدید، یا افزایش فروش) رسیده است یا خیر. بعد از پایان برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی، بررسی عملکرد آن ضروری است.
همچنین در سطح جهانی بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین انواع پست های اینستاگرام دارند که حدودا معادل ۱.۰۱٪ است. آیا می دانید که تعداد حساب هایی که با محتوای شما تعامل کرده اند چیست؟ اگر ندانید که محتوا را برای چه کسی می سازید، خود را بازنده فرض کنید! به عنوان مثال، برند لباس مستقل و موفق Fashion Brand Company، افراد دارای شوخ طبعی جسورانه را هدف قرار می دهد. پیشنهادات محصول و نیز لحن پست های آن هم نشان دهنده این موضوع است. به عنوان مثال تبلیغات هوشمندانه یا Lookalike Audience نوعی از تبلیغات ارائه شده در فیسبوک است که دارای یک سیستم پیشرفته شناسایی اهداف مخاطبین شما است. این سیستم امکان شناسایی مشتریان هدف را برای شما برآورده کرده وبه شما کمک میکند تا در بستری تجاری با آنها ارتباط برقرار کنید.
زمانی که هزینههای حمل و نقل افزایش یابد، این افزایش معمولاً به قیمت نهایی کالاها منتقل میشود. این امر موجب میشود که مصرفکنندگان بیشتری تحت فشار قرار گیرند و بودجه خانوارها با چالشهای جدیدی روبرو شود. بنابراین، به نظر میرسد که پذیرش این مصوبه نهتنها بر شرکتهای حمل و نقل بلکه بر مردم عادی نیز تأثیرگذار خواهد بود. ایجاد حس فوریت در مصرف کنندگان یکی از قدیمی ترین ترفندهای بازاریابی دیجیتال است. پیشنهادهایی که از عباراتی مانند “آخرین فرصت” یا “در دسترس بودن محدود” و سایر عبارات قوی استفاده می کنند، کاربران را متحول می کند.
شکی وجود ندارد که اینستاگرام پلتفرمی به شدت رقابتی است اما راههای بسیار زیادی برای بهبود اینگیجمنت اینستاگرام وجود دارد. پس دفعه بعدی که برای محتوای اینستاگرام خود برنامهریزی میکنید و راهبردتان را تنظیم میکنید، تلاش کنید که از این نکات و روشها برای دریافت بازخوردهای بهتر کمک بگیرید. سال 2020 با بالا گرفتن تب نرمافزار تیکتاک و البته معرفی قابلیت Reels در اینستاگرام، اهمیت تولید محتوای ویدیویی بسیار افزایش یافت و به نظر نمیآید که این تب به زودی فروکش کند. هنگام نوشتن کپشن نحوه اجرای چالش، یک هشتگ اختصاصی مرتبط بسازید و از مخاطبان بخواهید که عکس های سلفی خود را با این هشتگ در پیج خود منتشر کنند. در پایان شما میتوانید با جستجوی این هشتگ اختصاصی، تمام تصاویر ارسال شده را ببینید و بهترینشان را به عنوان برنده انتخاب کنید. عکسهای پروفایل اینستاگرام همیشه به صورت دایرهای بریده میشوند، بنابراین عکسی را انتخاب و فرمت کنید که به خوبی در این قالب قرار بگیرد.
نرخ مشارکت یک محاسبه مهم برای متخصصان بازاریابی است که باید در هنگام ایجاد استراتژی های بازاریابی در نظر بگیرند. داشتن نرخ تعامل بالا اغلب باعث افزایش فروش شرکت و ایجاد شناخت برند می شود. این به مشاغل اجازه می دهد تا سود خود را افزایش دهند و موفقیت کسب کنند. در توضیح این مساله که چرا اینگیجمنت مهم است، باید عنوان نمود که اینگیجمنت یک فاکتور مهم می باشد که نشان دهنده موفقیت شما در شبکه های اجتماعی است. در همین راستا هر اندازه نرخ تعامل بیشتر باشد یعنی شما یک گام به هدف خود نزدیک تر شده اید.
بیشتر کاربران، اینستاگرام را بهعنوان یک پلتفرم تصویری میشناسند. با وجود این نوشتن کپشن جذاب برای عکسها و ویدیوها میتواند بر افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام اثر بگذارد. استفاده از کپشنهای کوتاه، صمیمانه و کاربردی در جلب نظر کاربران به شما کمک میکند. دعوت مخاطبان به شرکت در مسابقات و چالشهای اینستاگرامی از طریق به اشتراک گذاشتن پستها باعث افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام خواهد شد. از هرگونه محتوای پرکننده و بی معنی که نتواند بینش و دانش فرد از موضوع را افزایش دهد بپرهیزید. محتوایی که هیچ ارزشی به موضوع مورد نظر ندهد، نمی تواند مخاطبی به خود جذب کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری