راهنمای سئو برای استارتآپها رشد سریع با بودجه محدود!

نحوه ایجاد استراتژی سئو برای رشد بلند مدت کسب و کار شما

هدف ما در شتابدهنده تریگ آپ کمک به ایجاد و رشد استارتاپ‌های پایدار و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است. SEO یک فرایند بلندمدت و مداوم است، از این رو موفقیت در آن مستلزم صبر، پشتکار و به‌روزرسانی مداوم است. استارتاپ‌ها باید بپذیرند که ممکن است نتایج دلخواه را در کوتاه مدت به‌دست نیاورند. برای صاحبان مشاغل مهم است که بدانند سئوی با کیفیت به زمان و تلاش نیاز دارد. بنابراین، قیمت های بسیار ارزان را باید با دید انتقادی در نظر گرفت زیرا ممکن است نشانه ای از کار بی کیفیت یا حتی تقلب باشد. سئو برای استارت آپ ها می تواند ابزار قدرتمندی باشد، به خصوص زمانی که بودجه بازاریابی محدودی دارید.

در سئو نیز با مهندسی معکوس می‌توان تا حد زیادی کمبود بودجه را بی‌اثر کرد. برای این کار باید رقبای اصلی کسب و کار مشخص شده و سایت‌های آن‌ها بررسی شوند. سپس با تحلیل فعالیت‌های سئو رقبا، می‌توان اطلاعات خوبی را با هزینه کم به‌دست آورده و همان کار را در سایت خود تکرار کرد. به‌عنوان‌مثال سایت Similarweb به‌صورت رایگان اطلاعات مناسبی را ارائه می‌دهد. البته توجه شود که کپی کاری از رقبا با چشم بسته خطرات زیادی دارد و تمامی اطلاعات به‌دست آمده از تحلیل رقبا باید با آگاهی از تفاوت‌های موجود در سایت استفاده شوند.

لازم است بدانید کاربران چه نظراتی درباره محتوای رقبا دارند، چه چیزهایی می‌خواهند که در محتوای آن‌ها نیافته‌اند. از جمله مهم‌ترین فاکتور‌ها برای بهبود سئو مخصوصا در کسب‌ و کارهای کوچک، تمرکز بر سئو محلی است. در واقع قبل از اینکه کارهای بهبود سئو را آغاز کنید، گام‌های کوچکی بردارید. کمی درباره فرصت‌های محدود در موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود فکر کنید. در بعضی اوقات، سایتی که بودجه کمی برای سئو دارد در قسمت‌های دیگر دارای اعتبار و برند است.

تمیز کردن کدهای سایت با حذف قطعات کند که درخواست‌های زیادی را به سرور ارسال می‌کند، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان با افزونه‌های ارزان و تخصص کم آن را انجام داد. سومین محدودیتی که کمبود بودجه باعث آن می‌شود، محدودیت در تخصص است. به دلیل ناتوانی در پرداخت حقوق بالا، نمی‌توان از متخصصان سئو در کسب و کار استفاده کرد. همچنین آژانس‌های مارکتینگ و فریلنسرهای باتجربه هم نیاز به هزینه زیادی دارند. سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای حال حاضر سئو در سازمان و آموزش آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی این محدودیت را برطرف کند. می‌توان یک متخصص سئو را به‌صورت پاره‌وقت یا مشاوره‌ای برای تیم سئو استخدام کرد تا در مواقع لازم مشکلات اصلی و تخصصی را برطرف کند.

با سپردن خدمات پشتیبانی سایت خود به تیم متخصصی همانند وب‌ آنجل، با سابقه موفق بیش از یک دهه در دنیای دیـجیتال مارکتینگ، خیال‌تان از بهترین بودن سایت کسب و کار خود راحت باشد. تامین سرمایه اولیه از دوستان و خانواده می‌تواند یک راه عالی برای شروع کسب‌وکار باشد. با این روش، می‌توانید بدون نیاز به پرداخت بهره‌های بالا یا دادن سهم بزرگی از کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذاران، به مقدار کافی پول برای شروع کسب‌وکار خود بدست آورید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که مدتی برای یادگیری و تمرین سئو وقت بگذارید و از ابزارهای سئو استفاده کنید. به عنوان یک استارتاپ، سئو باید بخشی از استراتژی توسعه کسب و کار شما باشد.

بسیاری از استارتاپ‌های موفق نشان داده‌اند که نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای جلب توجه نیست، بلکه با نوآوری و ایده‌های تازه می‌توان مخاطبان را جذب کرد. یکی از روش‌های موثر در این زمینه، ایجاد محتوای ویدیویی کوتاه و خلاقانه برای پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام است. برنامه کسب و کار شما باید اهداف کوتاه و بلند مدت، استراتژی بازاریابی، و تاکتیک‌های اجرایی را در بر بگیرد، و به عنوان یک راهنمای جامع برای هدایت کسب و کار شما در مسیر موفقیت عمل می‌کند. مدیریت مالی به یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده برای استقرار یک استارتاپ تبدیل شده است. تدارک منابع مالی برای شروع و ادامه فعالیت، مدیریت هوشمندانه هزینه‌ها، و جلب سرمایه‌گذاری‌ها، اموری است که باید به آن توجه ویژه داشت. استارتاپ، شرکتی نوپا و تازه‌تاسیس است که با هدف حل یک مشکل خاص یا ارائه یک خدمت یا محصول جدید و متمایز، راه‌اندازی می‌شود.

در سال ۲۰۲۴ بیش از ۵۰ درصد از کاربران از موبایل برای ورود به سایت استفاده می‌کنند. اطمینان داشته باشید که سایت شما برای دستگاه‌های مختلف به‌ویژه گوشی‌های هوشمند به خوبی نمایش داده شود. در پلتفرم های رسانه های اجتماعی که در آن مخاطبان هدف شما فعال هستند، حضور پیدا کنید. با فالوورهای خود تعامل داشته باشید، محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید و آنها را تشویق کنید تا تجارت شما را به اشتراک بگذارند و تبلیغ کنند. از محتوای خود استفاده کنید تا مشتریان را متقاعد کنید که محصول شما بهترین انتخاب است. برای مثال، از مقاله‌های نوع «X برتر برای Y» یا «X vs Y» استفاده کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO، چیزی بیش از یک کلمه رایج در دنیای بازاریابی دیجیتال است. تدوین استراتژی سئو، یک رویکرد مهم برای هدایت مشتریان به وب‌سایت شما در این بازار بزرگ دیجیتال است. با آموزش تدوین استراتژی سئو، می‌توانید مزیت رقابتی به دست آورید و ترافیک را از رقبای خود دور کنید و به سمت وب‌سایت خود بکشید. این مقاله شما را در طراحی یک استراتژی مؤثر سئو برای دیده‌شدن در دنیای دیجیتال راهنمایی می‌کند. محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با حوزه کسب‌وکار شما نه تنها به جذب مخاطب کمک می‌کند، بلکه در بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو نیز نقش مهمی دارد. محتوای شما باید به‌گونه‌ای باشد که پاسخگوی نیازها و سوالات کاربران باشد و به‌طور مستقیم با کلمات کلیدی انتخابی شما مرتبط باشد.

با انجام سئو، شما می‌توانید به‌تدریج در گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنید. در ادامه این مقاله، مراحل سئو را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهینه‌سازی سایت خود را شروع کنید و به نتایج دلخواه برسید. سئو فنی یعنی اطمینان از اینکه وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل خزیدن و فهرست بندی است. این مدل از سئو شامل سرعت بارگذاری صفحه، ساختار URL و ریسپانسیو بودن سایت می باشد. منظور از سئو محلی یا Local SEO بهینه سازی وب سایت برای رتبه بندی در نتایج جستجوی محلی است. ایجاد لیست کسب و کار محلی، بهینه سازی برای جستجوی گوگل مپ و ایجاد محتوای مرتبط با مکان جزو این نوع از سئو می باشد.

این روش‌ها خطرناک بوده و می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری به سئو سایت بزنند و حتی اگر در کوتاه‌مدت جوابگو باشند، این موفقیت ادامه‌دار نبوده و در مجموع به ضرر کسب و کار خواهد بود. بعد از حذف مشکلات موجود سایت می‌توان به سراغ محتواهای سایت رفت و آن‌ها را بهینه کرد. به‌روزرسانی محتوا می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به موتورهای جست‌وجو ارسال کند و سایت را فعال نشان دهد. همچنین کاربران سایت با دیدن محتوای به‌روز و کاربردی، رضایت بیشتری خواهند داشت که این موضوع برای سئو سایت نیز مهم است. همچنین اگر در مطالب قبلی سایت اصول سئو رعایت نشده باشد و تیترها و توضیحات مناسب نباشد، می‌توان در به‌روزرسانی با ابزارهای سئو این موارد را برطرف کرد. این تنها در صورتی محقق می شود که وب سایت شما کاربر محور باشد و به راحتی قابل دسترسی باشد.

کافی است کمی صبر و پشتکار داشته باشید و مدام عملکرد خود را بررسی کنید. اگر می‌خواهید به طور جدی‌تر روی دیجیتال مارکتینگ تمرکز کنید، می‌توانید سری به مقالات بیشتری در همین زمینه بزنید یا از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. همچنین می‌توانید همین حالا یک ابزار تحلیل مثل گوگل آنالیتیکس را نصب کنید و ببینید چه اتفاقی در وب‌سایت شما رخ می‌دهد. هنگامی که یک تبلیغ PPC اجرا می کنید، لازم نیست منتظر بمانید تا وب سایت شما به طور ارگانیک رشد کند زیرا بدون رتبه بندی در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. این امر باعث افزایش ترافیک در وب سایت شما می شود و به شما دسترسی گسترده تر و نتایج بیشتری می دهد. اما برای رسیدن به این هدف، پیشنهاد قیمت کلیدواژه مناسب بسیار مهم است، در غیر این صورت ترافیک جذب شده نتیجه ای نخواهد داشت.

در این حالت می‌توان از این اعتبار برای سئو خارجی سایت و گرفتن رپورتاژ آگهی و بک لینک استفاده کرد. مثلاً از آشنایانی که صاحب سایت هستند، درخواست شود که یک متن معرفی از کسب و کار در سایت خود قرار دهند. یکی از تکنیک‌هایی که بعد از تحلیل رقبا و محتواهای سایتشان می‌توان اجرایی کرد، نوشتن محتوا در زمینه‌هایی است که قبلاً محتوایی در آن زمینه‌ها نوشته نشده یا محتوای ضعیفی منتشر شده است. اگر کسب و کاری در این فضای خالی محتوا خودش را نشان دهد و محتوایی غنی و کاربردی منتشر کند، می‌تواند ورودی‌های زیادی را از این طریق به دست آورد. از تکنیک محتوای موازی یعنی محتوایی که موضوع اصلی سایت نیست اما مشتریان هدف سایت به آن موضوع هم احتیاج دارند، هم می‌توان استفاده کرد. الگوریتم اینستاگرام با استفاده از یک سری معیارها به ارزیابی پست‌ها می‌پردازد.

از جمله این ابزارها می‌توان به نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ، و ابزارهای طراحی گرافیک آنلاین اشاره کرد. علاوه بر این، تبلیغات نامناسب می‌تواند منجر به هدر رفتن منابع ارزشمند شود، بنابراین ضروری است که استراتژی تبلیغاتی با دقت و هوشمندی تنظیم شود. در مواجهه با این چالش‌ها، استارتاپ‌ها باید به دنبال راهکارهایی باشند که به آنها کمک کند از هزینه‌های بالا دوری کرده و با ابزارها و روش‌های جایگزین به اهداف تبلیغاتی خود برسند. ثبت شرکت یکی از گام‌های اساسی در جهت راه‌اندازی یک کسب و کار موفق است. اما انتخاب نوع شرکت و روند ثبت آن یکی از امور پیچیده است که باید با دقت و آگاهی انجام شود. با انتخاب مناسب‌ترین نوع شرکت و رعایت مراحل ثبت، می‌توانید پایه‌ای قوی برای موفقیت کسب و کار خود فراهم کنید.

تولید محتوای باکیفیت می‌تواند تاثیر زیادی در جذب کاربران و بهبود رتبه سایت داشته باشد. یک استراتژی سئو را می توان در دراز مدت سودآور دانست زیرا به رشد آنلاین برند شما کمک می کند. تنها فرآیندی که درگیر است این است که هر از گاهی وب سایت خود را بر اساس ارتباط و کلمات کلیدی هدفمند به روز کنید. این ترافیک ارگانیک به فروش مستمر شرکت شما حتی در طولانی مدت کمک می کند. یکی از قدرتمندترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای استارتاپ‌ها، تبلیغات دهان‌به‌دهان است.

وبلاگ های برتر آنها که حجم قابل توجهی از ترافیک را برای آنها به ارمغان می آورد، عبارات معمولی و جایگزین برای استفاده در ارتباطات مشتری را پوشش می دهد. ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console می توانند بهترین دوستان شما برای این کار باشند. بنابراین، Hubspot ممکن است بهترین مقایسه نباشد اگر تازه شروع کرده اید، حتی اگر هر دو سیستم CRM و اتوماسیون را ارائه می دهید. اگر این منابع را ندارید، صادق باشید و اهداف خود را توضیح دهید و اینکه چگونه فکر می کنید محصول شما می تواند برای آنها مفید باشد. پلتفرم هایی مانند HARO (به یک خبرنگار کمک کنید) را در نظر بگیرید، جایی که روزنامه نگاران به دنبال نظرات کارشناسان هستند. وقتی آنها با داستان شما طنین انداز می شوند، به احتمال زیاد به مشتریان وفادار و مدافع برند شما تبدیل می شوند.

ایده خوب دیگری که می‌توان برای سئو با بودجه محدود، ارائه کرد این است که فرصت‌های مربوط به محتوا را بررسی کنید. به بیان دقیق‌تر، لازم است کاستی‌های محتوایی که رقبا تولید کرده‌اند، بیابید و بر روی آن‌ها تمرکز کنید. به این ترتیب محتوایی تولید می‌کنید که به بهترین شکل، پاسخگوی سوالات کاربران (مشتریان بالقوه) است. بسیاری از ابزارهای کاربردی در سئو دارای هزینه هستند و یک کسب و کار کوچک ممکن است نتواند این ابزارها را تهیه کند. سایت‌های تحلیل رقبا و مشاهده وضعیت سئو آنها مانند Ahrefs، Moz و SEMRush دارای اشتراک پولی ماهیانه به دلار هستند و افزونه‌های مهم سئو باید یک بار خریداری شوند.

کارآفرینان نباید در برابر محدودیت‌ها ناامید شوند، بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های موجود، به سمت موفقیت گام بردارند. اگر به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و شنیده‌اید سئو به دیده شدن سایت و کسب‌کار شما کمک می‌کند، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. تأثیر سئو بر رشد سایت از اساسی‌ترین گام‌ها در ایجاد موفقیت آنلاین است. در این راهنما مراحل سئو را در 20 قدم به شما نشان می‌دهیم از همین امروز استراتژی خود را شروع کنید. اما پیش از آنکه به صورت گام‌به‌گام به موضوع سئو بپردازیم، بیایید ابتدا ببینیم سئو چیست و چه نقشی در افزایش بازدید و موفقیت وب‌سایت‌ها دارد. در نهایت، با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای دسترسی به اینترنت، داشتن یک وب‌سایت موبایل فرندلی (Mobile Friendly) امری حیاتی است.

در این زمنیه، یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توانیم توصیه کنیم Google Console است. این ابزار به صورت رایگان در دسترس است و کار بازبینی سایت شما را برای بهینه سازی سئو انجام می‌دهد. در Google Console تحلیل عمیق انجام دهید، ببینید وب سایت شما در چه وضعیتی است سپس بر اساس پیام‌هایی که از این ابزار مشاهده می‌کنید، تغییراتی برای بهبود سئو اعمال نمایید. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که توسط Google Console قابل بررسی است، خطاهای مربوط به Crawl بوده که رفع کردن آن‌ها به بهینه سازی سئو کمک می‌کند. منطقی و واقع‌بین بودن در محدودیت مالی بسیار مهم است؛ چرا که بلندپروازی در این حالت می‌تواند انگیزه و احساس تیم سئو را خراب کند.

به طور معمول، این خدمات شامل تحقیقات کلیدواژه پایه، بهینه سازی در صفحه و ایجاد بک لینک است. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی، مانند تبلیغات پولی، سئو نتایج بلندمدت را با هزینه کمتر ارائه می دهد. با بهینه سازی استراتژیک محتوای خود، می توانید دید جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهید. اولین موضوعی که در زمان کمبود بودجه مهم می‌شود، کوچک شروع کردن کار است. درست است که در سئو باید روی موارد زیادی کار شود، اما این کار با بودجه کم امکان‌پذیر نیست. این موضوع نباید باعث شود که کلاً کار بر روی سئو کنار گذاشته شود، بلکه می‌توان به‌صورت محدود و با قدم‌های کوچک کار را شروع کرد.

با ایجاد پست های وبلاگ آموزنده و جذاب با هدف قرار دادن مشاغل کوچکی که نیاز به سئوی کم هزینه دارند، می توانید ترافیک ارگانیک مرتبط را جذب کنید. به عنوان یک شرکت جدید، به مشتریان بالقوه نیاز دارید تا شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، به خصوص اگر نام برند شما را نشناسند. در واقع، به عنوان یک استارتاپ، استراتژی سئو باید بخشی از طرح کسب و کار شما باشد. شما می خواهید تا جایی که ممکن است ترافیک بیشتری به وب سایت خود وارد کنید تا بتوانید برند خود را به رسمیت بشناسید. گوگل وبمستر یا Google Search Console بر سلامت سایت شما نظارت می کند. شما می توانید با کمک این ابزار درباره سرعت ایندکس شدن، خطاهای سایت و کلمات کلیدی مرتبط با سایت آگاهی یابید.

سپس با استفاده از ابزارهایی مانند KeywordPlanner کلمات کلیدی پر جستجو را بیابید. این ابزار با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب شما را در تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی و بهینه سازی سئو سایت یاری می دهد. شرح خدمات سئو پونه مدیا را می توانید در مقاله درج شده مطالعه کنید. توجه دادشه باشید که سئو به معنای ارائه محتوای مرتبط و مفید به کاربران است که رضایت آنها را جلب می ‌کند. در نتیجه اولین قدم در این راه، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است، یعنی کلماتی که مخاطبان هدف شما در جستجوی آنها هستند. دومین قدم تولید محتوای باکیفیت می باشد، یعنی محتوایی که مرتبط، مفید و جذاب است.

در این مقاله، به طور کلی سریع‌ترین شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها را در نظر گرفته‌ایم. علاوه بر بهینه‌سازی اولیه، لازم است به‌طور مداوم سایت را پایش کنید و مطمئن شوید که این عناصر همچنان به‌درستی بهینه‌سازی شده‌اند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این سایت در زمینه سفارش تولید محتوا و سفارش طراحی سایت و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می ‌کند. خیر، برای انجام سئو نیازی به تسلط بر برنامه نویسی نیست و با یادگیری مفاهیم پایه ای HTML و CSS می توانید بسیاری از کارهای سئو را انجام دهید.

در این شرایط، استارتاپ‌ها نه‌تنها باید در مورد چگونگی رساندن پیام خود به مخاطب هدف فکر کنند، بلکه باید خلاقانه‌تر عمل کرده و از منابع محدود به بهترین شکل استفاده کنند. وکیل امور تجاری نقشی اساسی در حمایت از حقوق و تعهدات حقوقی مشتریان و کسب‌وکارها دارد. در اینجا، به بررسی نقش و اهمیت وکیل امور تجاری، وظایف آنها، و چگونگی انتخاب وکیل مناسب برای مشتریان و کسب‌وکارها خواهیم پرداخت. یکی از وظایف اصلی وکیل امور تجاری، ارائه مشاوره‌های حقوقی به مشتریان و کسب‌وکارها است. این شامل تفسیر قوانین مربوط به امور تجاری، اخذ مشورت در موارد مختلف و تدوین قراردادهای حقوقی می‌شود.

ساختن هویت دیجیتال یعنی ایجاد یک چهره آنلاین برای استارتاپ تا هر کسی که با برند شما برخورد می‌کند، احساس آشنایی و اعتماد بیشتری داشته باشد. این وب‌سایت باید ظاهر ساده و جذابی داشته باشد و محتوای آن به راحتی قابل مطالعه باشد. خیلی مهم است که وب‌سایت شما در موبایل هم درست نمایش داده شود، چون کاربران زیادی با گوشی در اینترنت می‌چرخند. پس بهتر است وب‌سایت شما برای موبایل بهینه باشد.انتخاب یک نام دامنه مناسب هم تاثیر دارد. این کار کمک می‌کند وقتی مخاطب می‌خواهد دوباره شما را پیدا کند، بدون دردسر نام شما را جستجو کند.

به عنوان یکی از نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها باید بدانید که هنگامی که سایت با کاهش ناگهانی بازدید یا مشکلاتی مشابه روبرو شود، استفاده از این ابزار اهمیت بیشتری دارد. یکی دیگر از کارهایی که برای بهبود سئو با هزینه محدود، پیشنهاد می‌کنیم مهندسی معکوس سئو در وب سایت رقبا است. وب سایت رقبا را بررسی کنید و ببینید از چه استراتژی‌هایی برای جذب کاربران و افزایش مشتریان استفاده کرده‌اند، سپس همان استراتژی‌ها را برای سایت خود پیاده سازی نمایید. اگر وب سایت رقبا دارای بلاگ است، پست‌های بلاگ را بخوانید و موضوع‌هایی که درباره آن‌ها، تولید محتوا کرده‌اند یادداشت کنید. اصطلاح بازاریابی چریکی که به روش‌های خلاقانه کم هزینه با اثر مثبت می‌پردازد به همین دلیل معروف شده است. در سئو نیز می‌توان روش‌های خلاقانه استفاده کرد و سهم ورودی خوبی نسبت به رقبا به‌دست آورد.

همانطور که رشد می کنید، احتمالاً می خواهید مخاطبان گسترده تری را هدف قرار دهید یا مکان های جدیدی را کشف کنید. وقتی استارت‌آپ‌ها به دنبال گسترش دامنه ارگانیک خود و بهبود آگاهی از برند به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستند، باید منابعی را به سئو اختصاص دهند. یک تجربه وب سایت روان و کاربرپسند نیز بازدیدکنندگان را درگیر می کند. علاوه بر کنسول جستجوی گوگل، ابزارهای سئوی رایگان و پولی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن مشکلات فنی استفاده کنید. به دنبال شرکت هایی باشید که کلمات کلیدی مشابهی را هدف قرار می دهند و حضور ارگانیک قابل مقایسه ای دارند.

شما باید بدانید می خواهید با سئو به چه چیزی برسید؟ پس از اینکه اهداف خود را مشخص کردید، می توانید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید، محتوای خود را بهینه کنید و یک برنامه ایجاد لینک بسازید. خدمات سئو کم هزینه ممکن است تجزیه و تحلیل و گزارش دقیقی را ارائه ندهند، که ارزیابی اثربخشی تلاش های آنها را دشوار می کند. داده های Google Analytics می تواند به ردیابی ترافیک ارگانیک، رفتار کاربر، نرخ تبدیل و سایر معیارهای کلیدی کمک کند. شرکت هایی که از تجزیه و تحلیل استفاده می کنند بیش از دو برابر بیشتر از رقبای خود عملکرد بهتری دارند. ارائه دهندگان سئو کم هزینه ممکن است فاقد منابع یا تعهد برای ارائه نتایج ثابت و به موقع باشند. طبق نظرسنجی Ahrefs، به طور متوسط ​​بین 2 تا 6 ماه طول می کشد تا در 10 نتیجه جستجوی برتر برای یک صفحه وب جدید قرار بگیرید.

این کار هزینه کمی دارد و می‌تواند تأثیر زیادی بر بهبود سئو داشته باشد. کامل نبودن قالب سایت، ایندکس نشدن تمام صفحات، خطاهای ۴۰۴ صفحات، افزونه‌های اضافی یا قدیمی در سایت و مشکلات نمایش سایت در موبایل،، تعدادی از این مشکلات هستند. با ابزارهای رایگان مانند سرچ کنسول و افزونه‌های ارزانی مانند Yoast SEO می‌توان به بررسی اوضاع کلی سایت پرداخت و مشکلات موجود را شناسایی و حذف کرد. پس بهتر است قبل از اینکه به معرفی تکنیک‌های سئو با بودجه کم پرداخته شود، ابتدا این محدودیت‌ها معرفی شوند. تبلیغ استارتاپ با بودجه محدود، چالشی اساسی است؛ اما برخلاف تصور عمومی، نیاز به هزینه‌های خیلی زیادی نیست.

در این صورت ربات ها متوجه می شوند که هر صفحه چه زمانی ایجاد شده و آخرین تاریخ بروزرسانی آن چه زمانی بوده است. به یاد داشته باشید که پس از ساخت نقشه سایت خود آن را با کمک گوگل وبمستر به موتورهای جستجو معرفی نمایید. اگر می خواهید استارتاپ شما در معرض فروش بیشتری قرار گیرد، بازاریابی تبلیغاتی را به عنوان راه حل نهایی بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید. اگر کمپین ها به درستی مدیریت نشوند، گاهی اوقات بازاریابی PPC حتی می تواند منجر به ضرر شود. برای انتخاب یکی از دو استراتژی موثر – PPC در مقابل SEO در مرحله راه اندازی، باید اهداف تجاری خود را که می خواهید بازاریابی کنید، نهایی کنید.

در مقابل، کسب و کارهای کوچک می‌توانند با وقت کمتری صفحات سایت خود را بررسی کرده و تیترها و توضیحات جذاب و مرتبطی که شانس کلیک خوردن بالاتری دارند را به مطالب خود اضافه کنند. با به‌کارگیری مهارت کپی رایتینگ در نوشتن تیتر و توضیحات صفحه، می‌توان نرخ کلیک و در نتیجه رتبه سایت را بهبود بخشید. قبل از اینکه شما کار با ابزارها و روش‌های دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید، نیاز دارید محصول یا خدمات خود را به خوبی بشناسید. باید بدانید چه ارزشی ارائه می‌کنید و کدام بخش از نیازهای مخاطبان را برطرف می‌کنید. در این مرحله، بهتر است محصول را از دید یک مشتری نگاه کنید، سوال کنید چرا این فرد باید سراغ شما بیاید. شاید هدف شما این باشد که فروش را بالا ببرید یا اینکه ترجیح دهید مخاطبان بیشتری در مورد شما بدانند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری